Новини міста (5875)

14.05.2025 в 16:13
Коментарів немає

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що з 01.01.2025 платниками військового збору, зокрема, є:

– фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої, другої та четвертої груп;

– платники єдиного податку третьої групи, крім електронних резидентів    (е-резидентів).

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ об’єктом оподаткування збором є:

– для ФОП – платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп – щомісячна сума, що дорівнює розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;

Платники єдиного податку третьої групи – доходи, визначені статтею 292 ПКУ.

Відповідно до п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ ставка збору становить:

– для ФОП – платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп – 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, з розрахунку на календарний місяць;

– платники єдиного податку третьої групи – 1 відсоток від доходу, визначеного згідно із статтею 292 цього Кодексу.

Платники збору – ФОП – платники єдиного податку першої, другої та четвертої груп сплачують військовий збір шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату військового збору авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Нарахування авансових внесків для цих платників збору здійснюється контролюючими органами.

Платники збору – платники єдиного податку третьої групи сплачують військовий збір протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал.

Платники збору – ФОП – платники єдиного податку відображають суми військового збору (в тому числі щомісячні авансові внески з військового збору) у складі податкової декларації платника єдиного податку.

Несплата (неперерахування) або сплата (перерахування) не в повному обсязі військового збору ФОП – платниками єдиного податку першої, другої та четвертої груп авансових внесків з військового збору в порядку та строки, визначені цим пунктом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки військового збору, визначеної підпунктом 2 підпункту 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (50 відс. розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року).

Платники збору – платники єдиного податку третьої групи за порушення правил сплати (перерахування) сум військового збору притягаються до відповідальності у вигляді штрафу в розмірах, визначених статтею 124 ПКУ:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

За повідомленням сектору інформаційної взаємодії

                                                                ГУ ДПС у Сумській області

14.05.2025 в 16:12
Коментарів немає

Центр спільних дій у співпраці з міжнародною організацією Novact (Іспанія) та за підтримки міста Барселони проводить загальноукраїнське дослідження громадських ініціатив.

Мета дослідження — зібрати інформацію про те, з якими викликами стикаються громадські ініціативи сьогодні, як вони взаємодіють  одне з одним, із владою та з міжнародними партнерами, а також які ресурси їм потрібні для стабільної роботи й розвитку.

На основі зібраних даних планується:

  • розробити механізми підтримки громадських ініціатив в Україні;
  • створити базу ініціатив, щоб посилити зв’язки й обмін досвідом між ними;
  • провести навчання для 30 лідерів громадських ініціатив, яке буде спрямоване на посилення спроможності організацій, ефективну взаємодію з владою, участь у прийнятті рішень, відновлення громад та інше.

Окрему увагу дослідники приділяють історіям спротиву, взаємодопомоги та солідарності — щоб зберегти досвід громад у час війни, зробити його видимим і корисним для інших.

Запрошуємо представників громадських ініціатив нашої громади взяти участь у дослідженні.

Для того, щоб взяти участь у дослідженні, необхідно до 1 червня пройти коротке онлайн-опитування за посиланням: https://cutt.ly/grlgR7WA

Анкета допоможе зафіксувати діяльність вашої ініціативи, сформулювати запит на підтримку та увійти до відкритої бази ініціатив, яка згодом стане інструментом для налагодження співпраці між громадами, організаціями та донорами.

Залученість ініціатив із нашої громади — це можливість вплинути на формування майбутніх рішень, адаптованих до реального досвіду та потреб місцевого рівня.

Детальніше про дослідження — на сайті Центру спільних дій: https://centreua.org/analityka/efektyvna-polityka/czentr-spilnyh-dij-rozpochav-doslidzhennya-gromadskyh-inicziatyv-zaproshuyemo-do-uchasti/

За повідомленням Центру спільних дій

 

14.05.2025 в 13:32
Коментарів немає

👊Не чекай удару – бий першим!

💪Долучайся до 1 окрема танкова Сіверська бригада

✅Відтепер із вакансіями Сіверської бригади можна ознайомитись на сайті з пошуку роботи Work.ua Наразі шукають бійців до танкових, стрілецьких, механізованого батальйонів; роти ударних безпілотних авіаційних комплексів, роти радіоелектронної боротьби та в артилерійські підрозділи.

👉Потрібні: танкісти, зенітники, мінометники, оператори ПТРК, оператори БПЛА, сапери, трільці, гранатометники, оператори РЕБ, бойові медики, зв’язківці і т.д.

📞 Телефонуйте 0688824156.

Детально розкажуть про наявні посади або запропонують конкретну вакансію, враховуючи побажання та навички кандидата; проконсультують, як можна перевестись до військової частини, а також, як відновити службу після СЗЧ.

14.05.2025 в 13:22
Коментарів немає

14 травня 2025 року відбулась зустріч міського голови Олег Стогнія та керуючого справами виконкому Наталії Москаленко із представниками чеської гуманітарної організації «Людина в біді» (People in Need).

Діяльність організації спрямована на забезпечення ефективної реалізації  і захист прав осіб, постраждалих внаслідок війни в Україні та інших кризових ситуацій. Важливим напрямком діяльності також є підтримка місцевої влади та організацій громадянського суспільства для подолання наслідків війни та залучення громади до процесу відновлення.

У ході зустрічі провідний фахівець з надання надзвичайної допомоги ГО «Людина в біді» Дмитро Янчук розповів про напрямки співпраці щодо реалізації кількох гуманітарних проєктів на території Роменської міської територіальної громади.

Зокрема, планується грантовий конкурс «Підтримка підготовки до зими та відновлювальної енергетики на місцевому рівні в Україні» із впровадження проєктів у сферах відновлювальної енергетики, енергетичної безпеки та відновлення систем водопостачання і теплопостачання.

Як повідомила фахівчиня з питань захисту Вікторія Сема, для працівників соціальної сфери громади та покращення якості надання ними життєво важливої допомоги планується серія сесій/тренінгів психосоціальної підтримки. В напрямку психологічної допомоги для дорослих і дітей гуманітарною організацією «Людина в біді» організовано роботу цілодобової «гарячої лінії».

Окремо розглянули питання допомоги постраждалому населенню, потреби внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб, облаштування гуртожитку для ВПО тощо.

За результатами зустрічі очільник громади Олег Стогній щиро подякував представникам організації «Людина в біді» за можливості реалізації спільних проєктів, запевнив у високій відповідальності громади та висловив сподівання на плідну співпрацю. 

За інформацією Управління економічного розвитку РМР

14.05.2025 в 08:15
Коментарів немає

Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, що  Законом України від 04 грудня 2024 року № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), зокрема, щодо права не сплачувати та звільнення від сплати військового збору, а саме: 

1) Платники військового збору – фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати військовий збір за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.

При цьому якщо платники збору – фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп не сплачують єдиний податок та військовий збір, такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за період, в якому єдиний податок та військовий збір не сплачувався.

Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 із змінами та доповненнями (п.п. 1.12 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Враховуючи викладене, якщо податкова адреса фізичної особи-підприємця – платника єдиного податку першої та другої груп знаходиться на території можливих або активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України (за умови, що фізична особа-підприємець, який зареєстрований платником єдиного податку першої та другої групи (відомості про якого внесені до реєстру платників єдиного податку) на територіях бойових дій або тимчасової окупації до дат виникнення можливості бойових дій/початку бойових/тимчасової окупації, визначених Переліком № 309), то така фізична особа-підприємець має право не сплачувати військовий збір за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.

 2) Платники військового збору – фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати військового збору протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, яка триває 30 і більше календарних днів, що підтверджується витягом з Електронного реєстру листків непрацездатності (п.п. 1.13 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

3) Звільнено самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність), які призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації від нарахування, сплати та подання звітності з військового збору на весь період їх військової служби (п. 25 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Крім того, залишено без змін положення п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, відповідно до яких у період дії правового режиму воєнного стану не підлягають оподаткуванню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення працівників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації.

За повідомленням сектору інформаційної взаємодії

                                                                ГУ ДПС у Сумській області

14.05.2025 в 06:00
Коментарів немає
Ця памʼятна дата вшановує тих, хто проявив людяність у дуже нелюдяний час і протягнув руку допомоги приреченим на смерть, незважаючи на ризик для свого життя і життя рідних.
 
Ми часто зауважуємо, що багато злочинів і жахіть Другої світової війни стали реальністю в сучасній Україні. Але також бачимо надзвичайні приклади людяності й самопожертви заради інших. Це зближує нас із тими, хто схоже чинив у роки Другої світової війни, ризикуючи життям, щоб урятувати іншу людину. Це показує, що не тільки зло здатне відтворюватися, добро – не менш стійке.
 
Україна займає четверте місце у світі за кількістю людей, нагороджених званням «Праведник народів світу». Понад 2600 українців отримали це звання, яке Держава Ізраїль із 1953 року надає тим, хто в окупованій нацистами Європі рятував євреїв від знищення.
 
На відміну від частини європейських країн, нацистський окупаційний режим в Україні жорсткіше карав тих, кого звинуватили у допомозі євреєм. Тим, хто переховував євреїв, загрожував розстріл, подекуди всією родиною. За підрахунками дослідника Якова Гоніґсмана, тільки у Львівський області в 1943 році нацисти стратили понад 100 українців за надання притулку євреям. Але наші співвітчизники все одно рятували тих, кого нацизм прирік на тотальне винищення.
 
Після Другої світової війни Радянський Союз замовчував Голокост, тож документувати, а тим паче надавати розголосу історіям порятунку євреїв було складно. Крім того, у переліку праведників, який веде ізраїльський Національний меморіал Катастрофи та Героїзму Яд Вашем, зазначається громадянство, а не національність. Тож перші жителі України, яких визнали «Праведниками народів світу» в 1960-х та на початку 1970-х років, були внесені до переліку як громадяни Польщі чи Радянського Союзу. Першою, хто отримав це звання саме як українка, була Олена Вітер – монахиня греко-католицької церкви, яка належала до Організації українських націоналістів. Вона переховувала єврейських дітей у львівському сиротинці, яким опікувалася.
 
По-справжньому пошук та фіксація історій українців-рятівників розпочалися зі здобуттям незалежності. Рік тому, незадовго до російського повномасштабного вторгнення, Держава Ізраїль нагородила ще сімох українців званням «Праведник народів світу».
 
Дізнатися конкретні історії порятунку можна на сайті проєкту «Українці-рятівники. Марафон історій»: https://xn--e1agqdganc.com.ua/
 
За повідомленням Українського інституту національної пам’яті
13.05.2025 в 13:52
Коментарів немає

Понад 1000 представників органів місцевого самоврядування взяли участь в навчальному заході Асоціації міст України «Особливості державного фінансового аудиту місцевих бюджетів», який відбувся 6 травня 2025 року за участі Голови Державної аудиторської служби України Алли Басалаєвої.

Алла Басалаєва розповіла про те, що Україна отримала 400 млн євро в рамках європейської макрофінансової допомоги Ukraine Facility на реалізацію програм з освіти, охорони здоров’я, соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, ветеранів і родин загиблих воїнів ЗСУ, при чому частина цієї  допомоги була спрямована до бюджетів територіальних громад у 2024 році у вигляді субвенцій і дотацій за відповідними напрямками.

Голова Державної аудиторської служби України зазначила, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» від 15.11.2024 року №1318 Державна аудиторська служби уповноважена здійснювати державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів й перші перевірки органів місцевого самоврядування здійснені вже у І кварталі 2025 року.

Олександр Слобожан, Виконавчий директор Асоціації міст України, відкрив захід, подякував команді Державної аудиторської служби України за співпрацю та підкреслив важливість їх системної роботи для забезпечення ефективного фінансового управління в громадах, виконання муніципалітетами вимог Ukraine Facility та, відповідно, отримання місцевим самоврядуванням додаткових можливостей.

Виконавчий директор Асоціації міст України поінформував про наданий громадам Асоціацією міст України Календар планування публічних інвестицій для використання органами місцевого самоврядування та про роботу, що проводиться для реалізації громадами можливостей публічних інвестицій, запроваджених в Бюджетному Кодексі України.

Особливості державного фінансового аудиту місцевих бюджетів окреслили:

  • Олександр Шкуропат, Заступник Голови Державної аудиторської служби України,
  • Надія Пустова, Директорка Департаменту контролю за місцевими бюджетами Державної аудиторської служби України,
  • Ольга Поліщук, Директорка Департаменту контролю у галузі освіти, науки, спорту та інформації Державної аудиторської служби України,
  • Ірина Дяченко, Заступниця директора Департаменту контролю у соціальній галузі та сфері культури Державної аудиторської служби України,
  • Олексій Александров, Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Державної аудиторської служби України.

Олександр Шкуропат відзначив, що спільні заходи  свідчать про те, що органи державного фінансового контролю та органи місцевого самоврядування працюють зі спільною метою – забезпечення розвитку кожної територіальної громади. Він поінформував про неефективні управлінські рішення, які призводять до недоотримання доходів у місцеві бюджети, типові порушення та недоліки в управлінні коштами місцевих бюджетів й розповів про шляхи їх усунення. Заступник Голови звернув увагу на особливості використання коштів резервних фондів, встановлення посадових окладів посадових осіб муніципалітетів, підтримку комунальних підприємств та відповідні видатки місцевих бюджетів, причини втрати доходів  бюджетів територіальних громад місцевих.

Надія Пустова поінформувала про основні недоліки, які встановлюються під час заходів державного фінансового контролю в органах місцевого самоврядування, та звернула увагу на проблемні питання, пов’язані із дохідною частиною, а саме:

  • невнесення змін до договорів оренди за результатами проведеної нормативно-правової оцінки землі, зокрема, органи місцевого самоврядування не ухвалюють рішення по нормативно-грошовій оцінці до 15 липня року, що передує плановому, а роблять це пізніше, що призводить до недоотримання коштів у плановому році;
  • наявність розбіжностей між договорами оренди майна, які ведуть Державна податкова служба України та органи місцевого самоврядування, внаслідок чого втрачаються надходження до бюджетів. Претензійно-позивна діяльність у компетенції податкових органів, а не органів місцевого самоврядування, але територіальних органів податкової служби недостатньо;
  • мінімальні розміри ставок податку на нерухоме майно та надання індивідуальних податкових пільг, невикористання ресурсного потенціалу збору за місця для паркування транспортних засобів;
  • втрачені доходи за договорами часткової (пайової) участі в будівництві;
  • переплата органами місцевого самоврядування до державного бюджету податку на додану вартість.

Директорка департаменту також зупинилась на питанні підтримки Сил безпеки та оборони України з місцевих бюджетів у формі придбання матеріалів та засобів. Вона зазначила, що за наявності відповідної міської цільової програми, де визначені конкретні військові формування, перелік заходів, а також прийнято рішення про передачу того чи іншого обладнання, органи державного фінансового контролю не вважають це порушенням.

Ольга Поліщук розповіла про типові недоліки та упущення в діяльності місцевих органів управління освітою, у тому числі й при використанні коштів відповідно до Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом стосовно спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України №3786-IX від 06 червня 2024 року.

Директорка департаменту зазначила, що кошти, надані органами місцевого самоврядування у формі субвенцій та дотацій з державного бюджетів, джерелом фінансування яких є кошти Ukraine Facility, мають особливості у використанні. Наприклад, це стосується наданих у 2024 році міжбюджетних трансфертів на Нову українську школу, придбання шкільних автобусів, матеріально-технічне забезпечення закладів професійної (професійно-технічної) освіти, закупівлю харчоблоків для шкільних їдалень, будівництво та облаштування укриттів в школах, а також  звернула увагу, що закупівлі за цими напрямками також мають особливості та вимоги. Зазначену інформацію Міністерство економіки України як координатор Ukraine Facility повинно було довести до головних розпорядників бюджетних коштів.

Ірина Дяченко закцентувала увагу на аудиторських ризиках та методах запобігання порушенням в управлінні закладами охорони здоров’я територіальних громад, розповіла про порушення, проблеми та недоліки у діяльності закладів охорони здоров’я, зокрема при нарахуванні та виплаті заробітної плати, виконанні закладами охорони здоров’я договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, про неефективне використання приміщень лікарень, коштів місцевих бюджетів тощо. Вона також повідомила про порушення та недоліки під час освоєння коштів субвенцій з державного бюджету у сфері охорони здоров’я, джерелом фінансування яких є Ukraine Facility.

Олексій Александров розповів про закупівлі за кошти місцевих бюджетів та основні порушення й ризики, які виникають при їх проведенні. Він детально зупинився на визначенні очікуваної вартості товарів та послуг, ознаках замовника, змісту поняття «шахрайство» у розумінні законодавства України та європейських нормах права, судовій практиці, а також ціноутворення на капітальні видатки місцевих бюджетів. За результатами навчального семінару представники органів місцевого самоврядування отримали від Державної аудиторської служби України інформацію про типові недоліки управління бюджетними коштами, про інструменти ефективного, законного, цільового та результативного використання фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, про практичні інструменти щодо подальшого удосконалення управління бюджетними коштами на місцевому рівні.

За повідомленням пресслужби ВАОМС «Асоціація міст України»

13.05.2025 в 12:13
Коментарів немає

Відбулася чергова оперативна нарада при міському голові Олегу СТОГНІЮ. Начальник Управління фінансів Роменської міської ради Тетяна ЯРОШЕНКО звітувала про стан виконання розпорядження міського голови від 27.02.2024 № 61-ОД «Про План заходів щодо врахування пропозицій за результатами державного фінансового аудиту бюджету Роменської міської територіальної громади (бюджету міста Ромен) Сумської області за період з 01 січня 2020 по 30 червня 2023 року». Згідно з озвученою інформацією відповідно до затвердженого розпорядженням плану заході проведена зокрема така робота. Розробляється проєкт землеустрою по встановленню меж міста Ромни та внесення необхідних відомостей до Державного земельного кадастру. Рішенням Роменської міської ради від 22.01.2025 затверджено  генеральні плани 8 сільських населених пунктів громади, які будуть вихідними даними для оновлення нормативної грошової оцінки земель цих населених пунктів. Надано 3 дозволи на розроблення документації із землеустрою на земельні ділянки комунальної власності, які використовуються у господарській діяльності структурними підрозділами Роменської міської ради. На виконання Плану трансформації мережі закладів загальної середньої освіти здійснюється реорганізація Коржівського закладу загальної середньої освіти. Роменською міською радою та КНП «Роменська ЦРЛ» РМР приймалися всі належні заходи щодо одержання коштів з бюжетів територіальних громад для відшкодування витрат з оплати комунальних послуг, енергоносіїв, харчування, що понесені лікарнею на лікування хворих з цих територіальних громад. Робота по виконанню розпорядження триває, деякі питання вирішуватимуться через 6 місяців після закінчення воєнного стану. Розпорядження залишене на контролі.

Начальник Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради Олена ГРЕБЕНЮК звітувала про стан виконання розпорядження міського голови від 15.04.2025 № 107-ОД «Про проведення всеукраїнської щорічної акції «За чисте довкілля». Так, у поточному році в рамках акції «За чисте довкілля» на території громади до толок залучено 4064 особи – представників 75 підприємств, установ, організацій. Заходи проведені у 75 населених пунктах,  ліквідовано 23 несанкціоновані сміттєзвалища побутових та інших відходів, прибрано та приведено в належний стан 51,56 га прибудинкових територій, відремонтовано 22 дитячі майданчики. Розпорядження зняте з контролю.

Керівники комунальних підприємств та установ доповідали про поточні питання життєдіяльності громади, зокрема були підняті питання покосу трави, заготівлі дров на наступний опалювальний період, підсипання доріг, проведення культурних та спортивних заходів, видачі гуманітарної допомоги та інше.

За повідомленням загального відділу

13.05.2025 в 12:08
Коментарів немає

Вибухонебезпечні предмети важко помітити!

Їх спеціально виготовляють у зеленому та коричневому кольорах, щоб вони зливалися з навколишнім середовищем. Окрім того, ворог часто їх маскує або ховає усередині різних речей, навіть іграшок.

Що робити, якщо ви знайшли підозрілий предмет?

Не чіпайте його та не зрушуйте з місця.

Ні в якому разі не виконуйте жодних спроб з розмінування або розбирання небезпечної знахідки.

Не використовуйте гаджети поруч з ВНП, це може спровокувати вибух.

Обережно відійдіть на безпечну відстань та повідомте всіх оточуючих та екстрені служби за номером 101 або 112.

По можливості, огородіть місце знахідки та чекайте на приїзд вибухотехніків.

Пам’ятайте, небезпека може чатувати навіть там, де її мало не бути. Будьте уважні та обережні! У разі виявлення вибухонебезпечного предмета телефонуйте за номером 101 або 112.

За повідомленням Роменського РУ ГУ ДСНС України у Сумській області

13.05.2025 в 10:50
Коментарів немає

Організація роботи  з розгляду звернень та особистого прийому громадян є одним із важливих напрямків діяльності органів місцевого самоврядування, який спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності та правопорядку. Особистий прийом міським головою Олегом СТОГНІЄМ проводиться двічі на місяць у другий та четвертий вівторок.

13 травня 2025 року під час прийому до очільника громади звернулося  6 мешканців, було порушено 4 питання, в тому числі розглянуто 2 колективні звернення від 4 мешканців щодо незаконного використання земельної ділянки та надання допомоги в облаштуванні житлового приміщення. Також розглянуті питання прибирання сміття на центральному кладовищі міста та житлове.

Міський голова уважно вислухав заявників, на всі звернення надано роз’яснення та рекомендації під час прийому.

Наступний прийом відбудеться 27 травня 2025 року. Консультації громадян щодо прийомів, їх попередній запис на прийом міським головою проводиться щоденно в робочі дні з 08.00 до 17.00 у кабінеті 4 (бульвар Шевченка, 2) та за телефонами: роб. 5 32 86, моб. 096 874 93 39.

За повідомленням загального відділу

13.05.2025 в 10:48
Коментарів немає

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Підпунктом «а» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується, зокрема: а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

Водночас, згідно з абзацом першим п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ (для квартир 60*5=300 кв. метрів).

Чи застосовується пільга у вигляді зменшення бази оподаткування при нарахуванні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичній особі – власнику декількох квартир, якщо загальна площа кожної з них не перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (300 кв. метрів), а сумарна загальна площа всіх об’єктів вказаний розмір перевищує?

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у порядку встановленому п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.

Згідно з п.п. «б» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку.

Враховуючи зазначене, якщо сумарна загальна площа всіх квартир, що перебувають у власності, перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (300 кв. метрів), пільга у вигляді зменшення бази оподаткування не застосовується.

За повідомленям сектору інформаційної взаємодії

                                                                ГУ ДПС у Сумській області

13.05.2025 в 10:18
Коментарів немає

12 травня 2025 року в Сумській області під керівництвом голови Сумської обласної державної адміністрації – начальника обласної військової адміністрації Олега ГРИГОРОВА відбулася робоча нарада, присвячена організації вступної кампанії 2025 року. Захід пройшов за участі директора Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександра СИДОРЕНКА, директора Департаменту освіти і науки Сумської ОДА Вікторії ГРОБОВОЇ, а також керівників структурних підрозділів обласної адміністрації, міських, сільських і селищних голів, керівниками органів управління освітою.

Основною темою зустрічі стало забезпечення своєчасної та ефективної підготовки до проведення вступних випробувань у 2025 році. Учасники обговорили організаційні питання, логістику тестування, доступність пунктів проведення іспитів для всіх учасників, зокрема з віддалених територій, а також питання інформаційного супроводу кампанії.

Олег ГРИГОРОВ наголосив на важливості злагодженої співпраці між усіма рівнями влади для забезпечення рівного доступу до якісної освіти для кожного випускника області.

Представники місцевого самоврядування: міський голова Олег СТОГНІЙ, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Лілія ГОРОДЕЦЬКА, начальник Відділу освіти РМР Ірина ІВНИЦЬКА, заступник начальника Олена ШАПОВАЛОВА висловили готовність сприяти в організації логістичних та інфраструктурних умов для проведення зовнішнього оцінювання, зокрема забезпечити належне функціонування пунктів тестування у м. Ромни.

За результатами наради були визначені ключові напрями підготовки до вступної кампанії та окреслено подальший план дій.

За повідомленням Відділу освіти РМР

13.05.2025 в 08:08
Коментарів немає

Сили спеціальних операцій Збройних сил України пішли на безпрецедентний крок! Вперше в історії бійці одного з найтаємничіших родів військ вийшли у світ без балаклав

Офіцери-спецпризначенці, сержанти та солдати, кожен з яких має свою неординарну історію, свідомо відкрили обличчя, аби максимально наблизитися до суспільства. Представники різних елітних підрозділів, які як до повномасштабного вторгнення, так і з лютого 2022 року виконують надзвичайні і найскладніші місії на передовій та за лінією фронту, виступили за участі 5 центру рекрутингу із вражаючими відеозверненнями.

Коли ти чуєш про ССО, бачиш відео їхніх резонансних виходів і світлини дуже крутих спеців, важко уявити, що ти здатен стати частиною цієї сім’ї. Але меседж героїчних амбасадорів ССО, які ще недавно були звичайними бухгалтерами, акторами, спортсменами, айтівцями, фермерами, дозволяє переконатися — усе реально.

Хочеш знати всю правду про ССО? Вона — у цьому відео!

«Яструб» (оператор 8-го полку ССО): «Я не воюю за абстрактні ідеї. Я воюю за каву вранці вдома. За можливість почути, як мама бурчить, що я знову запізнився на обід. За сусіда, що косить траву у неділю, і мене це дратує. За друга, який дзвонить і каже: «Сьогодні збираємось на шашлики». Хочеш знати правду? Ми всі хочемо жити спокійно. Але спокій треба вибороти».

https://www.youtube.com/watch?v=QK0Li_m1G3I

5 центр рекрутингу 

сайт

facebook

instagram

telegram канал 

Телефон: 0800357174

Адреси офісів ССО Рекрутинг:

Київ, Оболонська набережна, 7, корпус 1. 

Дніпро, проспект Олександра Поля, 2.

Хмельницький, вул. Соборна, 16. ЦНАП.

Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 53/35.

12.05.2025 в 16:08
Коментарів немає

За інформацією Муніципального центру відновлення Асоціації міст України інформуємо про актуальні грантові можливості для бізнесу:

Інноваційні енергетичні технології для бізнесу

  • Грантодавець: Міжнародним розвитком Великобританії та очолюється Міністерством закордонних справ, Співдружності та розвитку (FCDO)
  • Тематика: проєкти мають бути спрямовані на конкретні потреби відновлення енергетики України. Розробка інноваційних технологій або бізнес-моделей із врахуванням потреб соціально вразливих груп населення, а саме: зелене паливо, відновлювальне тепло, будівлі та житло з низьким вмістом вуглею, розумні зелені мережі, відновлювальна генерація тощо
  • Бюджет: до 14,5 млн. фунів стерлінгів
  • Географія: вся територія України
  • Заявники: консорціум із керівною організацією у Великій Британії та юридичні особи в Україні. • Дедлайн: 23 травня 2025 року

Компенсація облаштування інклюзивних робочих місць

  • Грантодавець: Міністерство економіки України
  • Тематика: Відшкодування протягом 90 днів з дня працевлаштування особи з інвалідністю витрат на облаштування інклюзивних робочих місць.
  • Бюджет: до 120 тис. грн
  • Географія: вся територія України
  • Заявники: ФОП та юридичні особи
  • Дедлайн: безстроково

Грант на енергоефективне обладнання для мікро- та малих підприємств

  • Грантодавець: GIZ, Фонд розвитку підприємництва та Норвезька агенція розвитку співробітництва (NORAD)
  • Тематика: придбання енергоефективного обладнання, автономних джерел енергії та обладнання для її зберігання. Бюджет: до 20 000 євро.
  • Географія: вся Україна.
  • Заявники: мікро- і малий бізнес, підприємства, які потребують енергоефективного обладнання для підвищення енергостійкості.
  • Дедлайн: постійно

Контактна особа: Мосунов Богдан Олександрович тел. +380667882710.

З детальною інформацією можна ознайомитися за посиланням: https://mail1.tuthost.com/_task=mail&_frame=1&_mbox=INBOX&_uid=7986&_part=2&_action=get&_extwin=1

За повідомленням Управління економічного розвитку РМР

12.05.2025 в 14:23
Коментарів немає

Податкова служба Сумщини проаналізувала ситуацію з виплатою українських доходів компаніям за кордоном (нерезидентам) за період з 2017 по 2024 роки.

За даними аналізу, 95 місцевих підприємств здійснювали такі виплати на загальну суму понад 3,6 мільярда гривень, сплативши до бюджету близько 147 мільйонів гривень податку з цих доходів.

Найчастіше нерезидентам виплачували проценти (це 64% від загальної суми) та дивіденди (майже 28%).

Левова частка цих коштів (майже 88%) була спрямована на адресу нерезидентів, які є резидентами Кіпру.

Протягом 2022-2025 років податківці проводили перевірки стосовно цих операцій. Завдяки співпраці з іноземними компетентними органами, вдалося виявити випадки, коли деякі підприємства незаконно використовували податкові пільги, передбачені міжнародними угодами.

Як підсумок цих перевірок, до бюджету було додатково нараховано значну суму податку на прибуток іноземних компаній та штрафних санкцій – понад 246 мільйонів гривень.

Начальник Головного управління ДПС у Сумській області Наталія КІЯШКО акцентує, що кожен дохід походженням з України має бути оподаткований чесно, незалежно від адресата за кордоном.

За повідомленям сектору інформаційної взаємодії

                                                                ГУ ДПС у Сумській області