Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.02.2020 року № 266 «Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу» у 2019-2022 роках 17 дошкільних закладів з 11 областей України серед яких і 2 заклади дошкільної освіти Роменської територіальної громади – Роменський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 4 «Малятко» та Роменський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 «Фіалка» підписали угоду про творчу співпрацю з лабораторією дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України та експериментальне впровадження даного проекту в закладі.
Науковий керівник проєкту:
Гавриш Н. В, доктор педагогічних наук, професор, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України;
наукові консультанти:
Рогозіна В.В., кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України;
Васильєва С.А., кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України.
Особливістю даного дослідження є те, що кардинально змінюються вимоги до організації розвивального середовища, пропонується маркування та зонування простору, впроваджується фокусний формат організації освітнього процесу. Науковцями було запропоноване експериментальне перспективне планування освітньої роботи, де ключовим є індивідуальний, підгруповий та загальногруповий формат роботи. Але інновації в освітньому процесі груп раннього віку, за умовами дослідження, забезпечуються не лище оновленими підходами до вибору освітньої моделі чи самої організації процесу та її провідних форм. Важливими є і засоби освітньої діяльності, їх інноваційність та наповнення.
Навесні 2021 року закінчується формувальний етап експериментального дослідження, тому про його хід і відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2021 рік, 31 березня, на базі Сумського ОІППО, в рамках даного проєкту, відбулось засідання обласної педагогічної студії «Особливості організації особистісно орієнтованого освітнього процесу в групах раннього віку».
У ході проведення заходу своїм досвідом щодо практичної реалізації завдань проєкту поділилися наші педагоги – Плахтій О.М., вихователь-методист ДНЗ (ясел-садка) № 4 «Малятко», яка представила досвід роботи з теми «Мовленнєва активність дітей раннього віку в контексті освітнього проєкту» та Лаврик Л.В., вихователь-методист ЗДО (ясел-садка) № 9 «Фіалка» «Ігрова діяльність дітей раннього віку: сучасний формат».
Дослідження тривають і про результативність даного експерименту говорити ще зарано, але можна з впевненість сказати, що запропоновані форми роботи та планування знайшли позитивні відгуки серед педагогів груп раннього віку, а співпрацю з науковцями вважаємо корисним досвідом у своїй роботі.
За повідомленням відділу освіти