ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ, БАТЬКІВ, ПЕДАГОГІВ ЗДО В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
Завершився період тренінгових зустрічей з педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти, який тривав з вересня по грудень. Тренінги організовані в рамках Всеукраїнського проєкту «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків, педагогів в умовах надзвичайних ситуацій», що реалізується в Україні за підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ). Тренер – Павлина Глушенко, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Роменської міської ради.
Завдання проєкту: поглибити й розширити знання з теорії й практики психолого-педагогічної підтримки дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації; активізувати розвиток значущих професійних якостей і вмінь педагогічних працівників закладів дошкільної освіти для здійснення професійної діяльності в умовах надзвичайних ситуацій.
Мета тренінгу:. розвиток загальних та професійних компетентностей педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, необхідних для створення, підтримки та розвитку здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища; надання психолого-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема пов’язаних з розгортанням воєнних дій на території України.
У навчанні взяли участь 93 педагоги закладів дошкільної освіти (ДНЗ №1 «Чайка», ЗДО №3 «Оленка», ДНЗ №4 «Малятко», ДНЗ №5 «Веселка», ЗДО №6 «Зірочка», ДНЗ №7 «Калинка», ДНЗ №8 «Дзвіночок», ЗДО №9 «Фіалка»).
Педагогічні працівники опрацювали десять тем: «Розуміння впливу війни на дітей та дорослих», «Базові підходи до надання першої психолого-педагогічної допомоги у роботі вихователя», «Травмо-чутливі практики: розпізнавання травми та безпечне реагування на неї», «Формування стійкості до стресу», «Безпечне середовище та компоненти дбайливого піклування», «Безпечні та відновлювальні форми роботи з дітьми», «Підтримка дітей з ООП у період війни. Що необхідно враховувати», «Нові виклики у питаннях безпеки або все про бомбосховище», «Мінна небезпека», «Творча діяльність, як елемент підтримки для дітей дошкільного віку (ляльковий театр «Іскорки суперсили»)».
На заняттях були використані практичні вправи та техніки («Геть з моєї спини», «Лимонад», «Стряхни це з себе», «Передай рух», «Кола стурбованості та впливу», «Пиріг щастя», «Рюкзачок, сейф та смітник» та ін.), кейс-стаді з конкретними випадками.
Учасники ознайомились з поняттями «стрес», «перша психологічна допомога», «вторинна травматизація», розглянули види допомоги, яких потребують діти, ключові принципи роботи в стані дистресу. Опанували практики щодо подолання стресу та тривоги. Підвищили спроможність у формуванні навичок безпеки та вміння справлятися з різними поведінковими проявами дітей дошкільного віку, їх потребами та реакціями на травматичні події.
Сподіваємося, що кожен учасник знайшов інструменти, ресурси, рекомендації щодо комунікації та підтримки у складний час.
Зустрічі пройшли в затишному колі колег з горнятком кави та смаколиками від організаторів проєкту.
Щира вдячність за надані матеріали #Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» #UNICEF
За повідомленням КУ «Центр професійного розвитку
педагогічних працівників РМР
Більше інформації на Telegram-каналі “Роменська громада” – https://t.me/romny_gromada