ІНСТИТУЦІЙНИЙ АУДИТ РОМЕНСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІ СТУПЕНІВ № 8 РОМЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
15-19 березня 2021 року тривав позаплановий інституційний аудит Роменського ЗЗСО І-ІІ ст. № 8 (директор Тетяна ПРОКОПЕНКО), який проводила Державна служба якості освіти у Сумській області. Мета інституційного аудиту – оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо: підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти; приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства. Сама процедура аудиту включає підготовчий етап, роботу експертів і складання документації за результатами аудиту.
Робота експертів у закладі тривала 5 робочих днів. У перший день роботи експерти ознайомилися з опитувальним аркушем для попереднього оцінювання (самооцінювання) діяльності закладу освіти, який заповнюється директором. Олег ТОКАРЕНКО, заступник начальника відділу інституційного аудиту, та Ігор КОРНІЄНКО, головний спеціаліст відділу інституційного аудиту, провели онлайн-інтерв’ю з директором школи, заступником директора, практичним психологом, представниками учнівського колективу.
Протягом тижня освітні експерти Світлана ТИМОШЕНКО, учитель фізики, астрономії Липоводолинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів та Людмила ГЛАЗЬКО, учитель математики Рогинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відвідали 20 навчальних занять. Також проведено анкетування учнів, батьків та педагогічних працівників та узагальнено їх результати.
Освітні експерти – це досвідчені педагоги, які пройшли спеціальне навчання та підготовлені до оцінювання школи за критеріями інституційного аудиту. Усі експерти мають педагогічну освіту та працюють у школі не менше 5 років.
За результатами перевірки експертна група складе ряд документів: акт перевірки, розпорядження про усунення порушень законодавства (у разі наявності), аналітичну довідку, звіт про проведення інституційного аудиту, висновок, рекомендації.
Додатково:
Як експертна група збирає інформацію в закладі?
Працюючи в закладі, освітні експерти:
– проводять спостереження за освітнім середовищем;
– оглядають навчальні кабінети, спортзал, актову залу та інші приміщення школи;
– спостерігають за поведінкою та спілкуванням учнів між собою та з вчителями поза уроками;
– оцінюють, наскільки діти почуваються вільно та безпечно;
– вибірково відвідують заняття та спостерігають за роботою вчителя з учнями, при цьому освітні експерти не втручаються в освітній процес, не роблять зауважень та не дають порад учителю;
– проводять інтерв’ю з директором та його заступниками;
– анкетують учителів, учнів, та їхніх батьків: важливою частиною аудиту школи є дослідження думки учасників освітнього процесу;
– вивчають документацію школи.
За повідомленням відділу освіти