Дистанційна робота роменських вчителів в умовах карантину
Через пандемію коронавірусу понад 100 країн світу закрили навчальні заклади на карантин. Україна – не виняток. З 12 березня усі школи та університети працюють дистанційно. Поки навчальні заклади закриті до 24 квітня, але остаточну дату закінчення карантину в уряді поки не називають.
В умовах карантину вчителі закладів загальної середньої освіти нашого міста працюють з учнями, що перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей усіх учасників освітнього процесу.
Дистанційне навчання здійснюється згідно з нормативно-правовими документами. Вся інформації висвітлюється на сайтах шкіл, де розміщуються матеріали та завдання дистанційного навчання.
«Чинне положення про дистанційне навчання не враховує сучасні умови і можливості. Тому це виключно питання автономії закладу освіти», – наголошує освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
Вчителі знаходять різні рішення в умовах карантину: від домашніх завдань у вайбері до онлайн-уроків у Zoom, навчання на платформі GoogleКлас та Office 365. Для учнів 11 класів існує безліч онлайн-курсів по підготовці до ЗНО на платформі Ed-Era: «Лайфхаки з української мови», «Лайфхаки з української літератури», «Історія України в історіях», «ІЗІ ЗНО. Англійська мова», «Математика. Просто» та інші.
Для перевірки знань учнів вчителі використовують платформи На урок, Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro, LearningApps, Forms.
Для кращого сприйняття інформації та засвоєнню навчального матеріалу дітям надають відео-уроки, презентації, індивідуальні Skype консультації, онлайн уроки в Teams. Вчителі активно використовують власні блоги та різні освітні ресурси.
Практичні психологи закладів освіти міста в умовах карантину розробляють заняття, тренінги, семінари, програми та матеріали для їх проведення, обробляють та узагальнюють результати досліджень («Готовність дітей до навчання в школі», «Готовність учнів 4-го класу до переходу в середню ланку школи» та ін..). На вебсайтах закладів освіти, в онлайн групах педагогів, батьків, учнів практичні психологи розміщують інформацію «Чим зайняти дитину під час карантину», «Як організувати вдома робочий процес в умовах карантину», «Як не піддатися загальній паніці». Здійснюють індивідуальне консультування в онлайн режимі «Яким чином поліпшити соціальну ізоляцію?», «Поради батькам і дітям під час карантину», «Яким чином цікаво організувати спільне дозвілля?» , «Як розмовляти з дітьми про коронавірус?» та інші.
Карантин – це найкращий час для самоосвіти. Педагогічні працівники підвищують фахову компетентність, власний професійний рівень та кваліфікацію для подальшого надання освітніх послуг, психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Дистанційне навчання виявилося непростим завданням. Для всіх учасників освітнього процесу – дітей, батьків, вчителів це, щонайменше, виклик. Освітянська спільнота в тандемі з учнями та батьками зроблять усе можливе, щоб навчання дітей було якісним та комфортним.
Наразі, з 30 березня по 5 квітня, діти відпочивають на весняних канікулах. А з 6 квітня дистанційне навчання буде продовжено.
Продовжують роботу і заклади дошкільної освіти. У період оголошеного карантину серед батьків все частіше можна почути запитання: «Як цікаво та змістовно організувати дозвілля дитини вдома?»
Тому, педагогічні працівники садочків вихованців розробили рекомендації, консультації, пам’ятки, поради для родин, а для дошкільнят підібрали змістовні розвивальні матеріали. Добірки пізнавальних завдань, ігор, вправ із різних видів діяльності, дитячу літературу (казки, оповідання, загадки, потішки), руханки, пісні та посилання на цікаві сайти – все це допоможе батькам цікаво організувати час із малечею вдома. Основне завдання педагогів у період карантину, використовуючи форми дистанційної взаємодії (мережа «Фейсбук», сайт закладу, вайбер, електронні пошти), допомогти батькам організувати життя дітей так, щоб кожен день приносив їм щось нове та цікаве, а спогади про час проведений вдома ще довго радував дітлахів.
Окрім того, педагоги приділяють багато часу щодо розвитку фахової майстерності. З цією метою вони є активними учасниками вебінарів, брифінгів, відеоконференцій, онлайн-нарад. Готують матеріали для участі в обласному фестивалі-огляді фахової майстерності педпрацівників закладів дошкільної освіти «Світ дошкілля». А також працюють над збагаченням освітнього простору для вихованців у групових осередках.
Не залишилися без роботи й техпрацівники дитсадків. Вони здійснюють генеральне прибирання групових осередків, службових приміщень, території закладу, квітників, обпилювання дерев та кущів, долучаються до ремонтних робіт.
Таким чином, всі працівники дошкільної освіти плідно працюють заради повноцінного розвитку і створення комфортного середовища вихованців.
Незважаючи на карантин, працівники закладів позашкільної освіти теж працюють дистанційно. Усю необхідну інформацію керівники гуртків, секцій розміщують у тематичних групах соціальної мережі «Фейсбук», сервісах «Вайбер», «Телеграм», на власних блогах.
Вихованці еколого-натуралістичного відділу Центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю працюють над проєктом «Птахи прилетіли», вивчають ландшафти України, вирощують розсаду у закритому парнику, дізнаються звідки беруться назви птахів, знайомляться з весняними першоцвітами і Червоною книгою України, а юні краєзнавці розповідають цікаві факти про рідне місто та запрошують на віртуальну прогулянку вулицями древнього Ромену.
Що таке артикуляційна гімнастика? Як розмалювати писанку до Великодня чи прикрасити пасхальне дерево? Як зліпити жабку чи зайчика? Як зробити букет із цукерок? На всі ці запитання, а також багато інших, можна дізнатися відповіді у керівників гуртків художньо-естетичного відділу. Юні вихованці танцювальних колективів вивчаютьрухи нових таночків через відеоінструкції. А слухачі відділу техніки та спорту отримують схеми виготовлення приладів та корисні поради. У режимі онлайн працює і школа розвитку «Барвінок».
Роменська міська Мала академія наук знайомить із ефективними інструментами для спілкування з учнями та колегами. Керівники секцій продовжують роботу зі своїми слухачами. Викладачами МАН у сервісах«Вайбер», «Телеграм» розміщено посилання на матеріали для 36 лекцій, 14 вебінарних занять, виховних годин до всесвітнього Дня води, Дня захисту лісів, Тижня мозку, онлайн конференцій, тестування; у телефонному режимі проведено 15 консультацій; електронною поштою поширено матеріали щодо запобігання поширенню захворювання на коронавірусну інфекцію.
Так, вихованці секції «Медицина» влаштували цікавий челендж на підтримку «Всесвітного тижня мозку 2020 в Україні». Слухачі секції «Біологія»провели «WorldForestryDay» у дистанційній формі навчання з використанням інтернет-ресурсів, YouTube-каналу, мережі «Скайп», освітньої платформи «На урок». Також юні науковці беруть активну участь у Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «Крок до знань».
Старші тренери-викладачі Дитячо-юнацької спортивної школи проводять роботу з батьками щодо сприяння організаційної роботи з вихованцями відділень під час карантину. Дистанційно працюють відділення «Дзюдо», «Гімнастика спортивна», «Футбол», «Легка атлетика». Вихованці отримують всю необхідну інформацію щодо самостійного виконання вправ з загально-фізичної підготовки і спеціальних завдань відповідно до напрямків тренувань.
Усього дистанційним навчанням охоплено 69 % вихованців закладів позашкільної освіти від загальної кількості 2522 особи.